Karşı karşıya oturmak
genellikle rekabeti ifade eder. ister bir fikir çerçevesinde, ister bir iş
ilişkisinde olsun, karşı karşıya oturmak, tıpkı bir satranç maçında ya da
iskambil oyununda olduğu gibi masadan bir galip bir de mağlup çıkacağını
düşündürür.
İletişim
insanlara karşı yapılan bir eylem değil, insanlarla birlikte yürütülen bir
eylemdir. Esas olan, bizim söylemek istediklerimiz ve niyetimiz değil, bunun
karşımızdakiler tarafından nasıl algılandığıdır. Bu sebeple karşılıklı
oturmanın insanlarla uzlaşmayı zorlaştıran özelliğini her zaman akılda tutmak
gerekir.
Özellikle ziyaretlerini satış amacıyla yapanların, görüştükleri
kişinin karşısına oturmalarının hatalı olduğu anlaşılmıştır. Muhatabını
masasının karşısına oturtmak amirce bir tavırdır. Eğer verilecek bir emir,
yapılacak bir uyarı varsa, bu oturma biçimi uyarı veya emrin şiddetini artırır.
Çağdaş bir yöneticinin, iletişim için geçerli olan ilkenin, yönetim için de
geçerli olduğunu unutmamasında yarar vardır. ''Yönetim insanlara rağmen olmaz,
insanlarla birlikte olur''.
Yorumlar
Yorum Gönder